LES TAPISSIEE
marché avec et à honorable homme An­thoine de Pierevive, conterolleur de l'ar­genterie du Roy, ad ce present, de faire une pièce de tapisserie de haulte lisse, de troys aulnes de hault et troys aulnes de large, selon le patron qui a esté baillé par led. Pierevive aud. Langlois, bonne tapisse­rie loyalle et marchande. Ce marché faict moiennant et au prix de soixante-quinze solz tournois chacune aulne pour estoile etfaçon. Sur led. marché led. Langlois confesse avoir eu et reçeu dud. de Pierevive la somme de dix livres tournois. Et le reste, led. Piere­vive sera tenu, promet et gaige paier aud. Langlois, au porteur, en livrant lad. pièce de tapisserie. Lad. pièce de tapisserie led. Langlois sera tenu, promesl et gaige livrer aud. Pierevive cy devans le dernier jour d'octobre. L'an~i537, le 24 juillet.
520. —Association formée entre les tapissiers Thomas Fourd, Jacques Langlois et Pierre Larry, pour exécuter à frais communs les tapisseries destinées au maréchal d'Anne­bault^. — 3 o novembre i54o.
Thomas Fourd, Jacques Langlois et Pierre Larry, tous tapissiers de haute lice à Paris, confessent eulx estre associés, s'asso­cient ensemblement à perte età gaing, au­jourd'huy jusqu'à ung an prochain venant, es ouvraiges et besongnes de leur mestier de tapicier qu'ils ou l'un d'eulx encommencé™ et entreprendra de faire pour le sieur ma­réschal d'Annebault, qui est en chacun d'eulx ung tiers desd, ouvraiges, et beson-gner pour le prix selon et ainsy qu'ilz ou l'un d'eulx conviendra avec led. sr d'Anne­bault, ou autre pour et ou nom de luy; et feront les frais qu'il conviendra faire
■ ■ (1519-1646).                                    253
à fournir et faire lesd, ouvraiges; et beson­gnes finiz, iceulx frais et despens chacun d'eux paiera pour sadicte tierce, partye et acquitteront l'ung l'autre, etc. Fait et passé le 3 o" jour de novembre i54o. —- Merault.
521. — Guillaume Brocquart passe un mar­ché pour l'exécution d'un parement d'autel de deux aunes de long sur moins d'une aune de large, au prix de soixante-trois livres: — i 6 mai i 544.
Honneste personne Guillaume Brocquart, marchant tapissier, bourgeois de Paris, de­meurant rue Garhier-saint-Ladre, confesse avoir faict marché et convenant avec hono­rables personnes Benard de Laistre, Guil­laume Payen, Symon Benard et Robert An-dreins, tous marchants .et bourgeois de Paris, au noni et comme maistres et gouver­neurs de la confrérie de la chappelle Saint-Sebastien, Saint-Anthoine et Saint-Adrien, fondée en l'église Saint-J.acques-la-Bouche-rie à Paris, à ce presents , de faire etpar-faire bien et deuement, au dict d'ouvriers et gens à ce congnoissans, un paremen d'autel pour lad. chappelle, de deulx aulnes de long et une aulne moings ung seizième de large, selon le pourtraict et patron d'une pièce en toille qiii luy a esté montrée et ex­hibée par les notaires souscriptz, de mieulx qu'il est faict et devisé par led. patron, et si bien faict qu'il y en ait dedans la ville de Paris pourle present quant àla soye et façon; et faire deux anges qui tiendront une cou­ronne sur le chef et diadème de l'ymaige dud. Saint-Sebastien, les diadesme, cou­ronne et les testes d'ange et robe dud. Saint-Adrien, tous enrichis d'or, et rehaulcer les imayges de brodures dudict parement de
• <-• Claude, seigneur d'Annebaut, baron de Retz et de la Hunaudaye, maréchal de France en i538,aniiralen i543, mort en 155a, prit part aux campagnes d'Italie et battit plusieurs fois les Anglais sur mer. Il jouissait de la confiance de François I" et fut . un' de ses principaux ministres.